Overblog
Edit page Follow this blog Administration + Create my blog

cerita tentang... part 1

Posted by Liyani Jefry

"Apa yang ku lihat ini
Mengapa hanya video bunuh sana sini
Di kaca TV, dalam internet, di FB
Hanya darah dan air mata
Ramai yang hina agamaku
Terasa bakar di jiwaku
Can’t believe there are people like this

Can’t believe we are living like this.."

Dalam dunia ini, tiada seorang pun terlepas dari ditimpa dengan pelbagai masaalah. you know~~ varieties~~ so terpulang kepada seseorang itu untuk mengambil cara yang baik ataupun buruk menangani masalah itu. Well, nak story pasal banyak perempuan yang meruntuhkan rumahtangga orang. of course la sii isteri sakit hati tentang itu, daaaaaaaaaaaaaan it can be a reason for a women memuat naik gambar si perosak rumah tangga tersebut dan menyebarkannya ke laman sesawang. paling famous FACEBOOK!

' CAN'T BELIEVE THERE ARE PEOPLE LIKE THIS '

what to do?? memang banyak pun. I wanna share a story~~

Dalam satu kampung, ada sebuah keluarga dengan mempunyai 5 orang anak yang telah melengkapi hidup pasangan tersebut dan diiringi kasih sayang yang tak putus. Hidup mereka tidaklah semewah orang lain, sederhana sahaja. Dalam peirbahasa ada pepatah, disangka panas sampai ke petang, kiranya hujan tengah hari bermaksud Disangka akan senang (baik) selama-Iamanya, tiba-tiba ditimpa kesusahan.

Suasana kekeluargaan yang diraih sepanjang 19 tahun itu telah di ragut oleh seorang wanita yang bergelar "isteri orang". lets named her as a "Z". Sii isteri telah teraniaya oleh teman baiknya sendiri dan ianya bukan hanya sebulan dua yang cuba di sembunyikan oleh Z tetapi almost 3 tahun lamanya. (if it was me, she will be a DEAD MEAT!!!!)

Bukan si isteri sahaja yang merana atas perbuatan si suami dan bestfriend si isteri itu, tetapi kebahagian anak-anak mereka juga terjejas. Hubungan anak-anak mereka dengan ayah sendiri tak terjalin seperti dulu setelah ini berlaku. Ini menjadikan ketidakpuasan kepada si anak-anak yang ingin menuntut keadilan kerana suami sii Z sama sekali tidak tahu mengenai hal ini.

Bukankah ianya langsung tidak adil, satu keluarga telah berpecah kerana perempuan yang tidak mempunyai persaan! sedangkan keluarga perempuan itu masih utuh tanpa sebarang calar sedikitpun!

Alrighty this part 1 tho. So for women out there yang teraniaya seperti cerita diatas, BE STRONG. YOU'LL NEVER WALK ALONE, YOUR KIDS WILL GROWN UP AND WILL TAKE GOOD CARE OF YOU!! I LOVE YOU, MAMA HANI. <3 <3

p/s: for perempuan yang mengacau rumah tangga urang atu, baiktah beistifar. ingat anak-anak di rumah atu, masjid urang dirubuh.inda sanang hidup atu. no gooooooooood! k? peace no war. :D

See comments

To be informed of the latest articles, subscribe:

Girl Gift Template by Ipietoon - Hosted by Overblog